Pealinna chill

Me oleksime peaaegu jätnud Mallorca pealinna Palma külastamise vahele. Nii peaaegu. Mõtlesime, et ei hakka lapsi linnakäraga väsitama, aga siis hakkas kuidagi kahju käia ära Baleaaride suurimal saarel ilma pealinna nägemata. Õnneks me seda siiski ei teinud, sest mulle hakkas seal esimesest silmapilgust väga meeldima. Õhkkond oli lihtsalt selline äge ja vanalinn võlus oma kohvikute ning mõnusa olemisega.

IMAG3842
Kõige kallim latte kohv, mida ma joonud olen ja kõige kallim kook ka. Aga see selgus alles maksmisel 😛  Laste jäätised olid selle eest täiesti keskmise hinnaga.

Täiesti kogemata sõitsime linna sisse väga head marsruuti mööda. Panin nimelt ühe suvalise punkti kaardil vanalinna kõrvale ja sinna jõudes leidsime kohe ka parkla. Kui me parklast üles maa peale jõudsime leidsime esimese asjana pargi, kus oli mänguväljak, mis kohe kasutust leidis ja teisel pool oli raudteejaam, millest edasi hakkasid jalakäiate tänavad ning vanalinna osa.

IMAG3849

Kui olime ühe tänava lõpuni jalutanud, jõudsime ühte rohelisse aeda. Vaatasime seal pisut ringi ja avastasime, et aias asub suur raamatukogu ja see polnud mitte ainult maja sees vaid ka väljas. See oli nii vahva leid, veetsime seal päris palju aega, sest lapsed “lugesid” pea kõik raamatud läbi. Eriti ei seganud, et kõik olid hispaania keeles 😀 Lasteraamatutes on piltidel nii suur osakaal, et see pisiasi on suhteliselt tühine. Selline väiraamatukogu on hästi armas mõte, mis oleks ka kodukohas igati tervitatav. Veidi eemal asus täiskasvanutele mõeldud lugemisala. Iga laua taga istus seal üks inimene ja kõik kohad olid täis. Tundub, et see on seal päris populaarne lugemiskoht.

IMAG3852

Edasi läksime keskväljaku poole aga oh üllatust, tänav lõppes ära ja ees oli hiiglaslik maja, kuhu viis hiiglaslik trepp. Ja oligi nii, et pidi minema majja päris kõrgele korrusele, siis sai teiselt poolt välja. ühesõnaga Maja ehitatud mäe küljele aga see oli naljaka ja ootamatu, sest kaardilt vaadates selliseid nüansse ei näe.

IMAG3857

Pärast keskväljakut hakkasid lapsed väsimuse märke ilmutama ja mõtlesime, et oleks lõbus sõita hobuvankriga tagasi raudteejaama juurde parklasse. Küsisime ühe kutsari käest, et mis see 5 minutit sõitu ka maksab. Ta ütles, et teeb soodsalt ja viib äkki isegi väikese ringiga meid kohale, et nii 60 eurot. Mõtlesin alguses, et ta tahtis öelda 16 ja ütles valesti aga ei, täitsa õigesti kuulsin. Kauplesin veidi alla aga ei tulnud sellest plaanist midagi välja. Selle 10 minutit jalgsi saime ise ka käidud.

IMAG3879
Plaza Majoril väsinud aga õnnelikud linnaseiklejad oma roogasid ootamas

Selgus, et see oli väga hea, et me ei saanud hobusega kohe jaama sõita.  Leidsime peaväljakult ahvatleva lõunasöögikoha ja mõnulesime seal inimesi ning päevasaginat vaadates tükk aega. Laste jaoks oli see peatus samuti kosutav, pärast seda tahtsid väikesed jalad jälle vapralt edasi kõndida 🙂

Ja aegamisi tagasi kulgedes sattusime ilusasse kirikusse, kus mängis õrn muusika. Isegi meie kahene rahmeldis teatas, et talle meeldib see muusika, mis on erakordne, sest tavaliselt ta ütleb muusika kohta, et ei meeldi. Kuna tänavakärast kirikusse astudes oli kontrast nii suur, siis jäi see väga eredalt meelde.

Käimata jäi meil katedraalis, kuna lapsed poleks jõudnud nii pikalt käia ja muidugi pidime ka lõunaunega arvestama. Katedraal asub mere ääres ja on väga uhke, tean seda sellepärast, et tagasi lennates nägin hiigelsuurt fotot sellest Palma lennujaamas. Aga noh, midagi jääb siis järgmiseks korraks, kui sinna satume.