Kokkuvõte Apuulia reisi kohta

Üldiselt võisime me reisiga täitsa rahule jääda. Mõned tähelepanekud tegime omavahel arutades siiski järgmiseks korraks, et oleks veelgi rohkem puhkus ja chill 🙂

1.  Võimalikult vähe erinevaid ööbimiskohti ja kiiresti sihtkohta. Nägime, et lastel võttis uue kohaga harjumine 2-3 päeva aega ja kuna meil oli kokku 4 erinevat majutust, siis ilmselgelt oli seda liiga palju. Kõige parem oleks ühe päevaga reisida sihtkohta ja hakata kohe harjuma.DSC04449
  2. Majutuseks võiks valida korteri. Et oleks piisavalt ruumi ja et saaks süüa ise teha. Sel korral me olime osa puhkusest hotellist ja see ei õigustanud end, lubatud hüvesid seal ei olnud ja söök läks mõttetult kalliks, olemata seejuures eriti maitsev.
  3. Kui üks koht on baasiks, siis saab ümbrus tuttavamaks ja teab juba, kus on parimad söögikohad ja kust tasub eemale hoida. Leisime mõned eriti mõnusad söögikohad, üks oli linna keskväljakul ja teine mere ääres, kus oli ka mängunurk liumäe ja kiikedega. Need olid tõesti oivalised, nii gurmee-elamuse kui ka selle poolest, et lapsed said sööki oodates rahus silme all toimetada. Aga sattusime ka sellistesse, kus oli autotee kohe kõrval ja pidevalt pidi kullipilgul lapsi jälgima.DSC04244
  4. Järgmisel korral võiks ikka lapsehoidja ka kaasa võtta. Kuigi me saime igati hakkama, siis jäi puudu see, et me O-ga oleksime läinud kahekesi ilma kedagi seljas või vankris tassimata ja iga sekund valvel olemata kasvõi linna peale jalutama või õhtust sööma sellisesse restosse, kuhu lastega ei julge minna. Sellised väikesed puhkemomendid jäid puudu, mis ometigi on suure tähtsusega.
  5. Konkreetselt selle kandi osas tahaksime me külastada kohti, mis nägemata jäid: Matera, see linn pidi olema ka järgmise aasta kultuuripealinn, tundub väga põnev aga lapsed peaksid seal siiski ise jaksama käia, seal neid treppe ikka jagub, Lecce, Otranto, Leuca ehk “maailma lõpp” jm. väiksemad linnakesed.
  6. Käia matkamas. Vaatasime vesise suuga mitmeid matakaradasid aga enamus ei olnud pikkuse või läbipääsetavuse tõttu sel reisil vastuvõtavad. Sel korral tegime ühe matka, mis oli väga äge. Mõned “pärlid” võiks ka järgmistel kordadel ette võtta.
  7. Ise süüa teha. Käib osaliselt sinna majutuse rubriiki aga tooksin siiski veel eraldi välja. Esmalt ka mõningad turud enda jaoks kaardistada, sest supermarketites oli ka üpris kahtlast päritolu juurvilja, mis paari tunniga suhteliselt koledaks läks. Võiks loota, et turult saadud kraam on parem.
  8. Külastada töötavat veinimõisa. Nägime päris palju kunagisi veinitööstusi ja enamus nendest olid maha jäetud ja lagunenud. Kuid olid ka mõned, milles sai degusteerida kohalikke veine ning osaleda ekskursioonidel. Ühes sellises võiks ka ära käia, sellises just, mis näeb ka ilus välja 🙂 DSC04005
  9. Korteri juures olev aed võiks olla “lastesõbralik”. Valisime Leporano korteri osaliselt selle järgi, et seal oli ka võimalik aeda kasutada. Jah, seal oli aed ja lastele kiiged (üks küll kukkus kohe alla…) jms. aga me ei saanud seal eriti olla, kuna mingi puu või põõsas oli terve aia täis pildunud väikeseid ja väga teravaid osakesi, mis jäid talla alla kinni nagu knopkad. Mõtlesime õudusega, kui mõni laps lihtsalt kukub ja terve pihu neid täis on. Suurema lapsega ikka paaril korral käisime seal aga väiksemaga ei julgenud.

Lõuna-Itaalia jättis vaatamata mõningatele puudustele väga hea mulje, mitte liiga turistikas ja ülerahvastatud, sai suhelda kohalikega (Oli täiesti tavaline, et ma pidin mitu korda päevas vastama küsimusele, kas see inglilokkidega lapsuke on poiss või tüdruk ja millal uus ilmakodanik sünnib, kuuldes, et jõulude ajal, hakkasid prouadel põsed õhetama ja nad teatasid käsi kokku lüües ahh natale bambino, oli ka täitsa tavaline, et julgemad proad ikka kõhtu paitama asusid. Alguses oli see veidi ootamatu tähelepanu aga ma sain kenasti nii oma keeleoskust lihvida ja täitsa lõbus oli ka) ja muidugi imelised rannad. DSC04463