Leporano majutus ja bella figura Itaalia moodi

Barist sõitsime edasi kontsa teisele poolele ehk Leporanosse. Seal ootas meid korter eramajas koos aiaga. Tee peale olime planeerinud paari linna külastuse aga paraku esimesse ei saanud me sisse, sest seal olid mingid pidustused ja teise otsustasime edasi lükata, sest tundus, et vahemaad olid väikesed ja lastel oleks lõunauni jäänud väga kesiseks. Esimese ujumise saime siiski kirja ja oi kui mõnus oli selges ja soojas veel sulistada-mulistada. Meie teele jäi rand, mis oli kivine ja paksult rahvast täis.

Majutus oli meil suurepärane ja hind veel parem, need on hooaja välise puhkamise rõõmud. Hooaeg polnud veel muidugi septembri keskpaigas täiesti läbi aga enamasti siiski. Igal pool oli näha märke sellest, et kohe pakitakse kõik kokku ja minnakse talveunne 🙂

IMAG2328
Vastu võttis meid majaperenaine Dolores, kes andis meie käsutusse suure korteri teisel korrusel.

Vastuvõtt oli muidugi soe, pakuti jooki ja lastele tehti mingi titerattaga sõitu. Sellel tuli ratas poole sõidu pealt ära aga sellist asja me nägime siin igal pool, pealt on ilus aga tegelikult seisab vaevalt koos. Mõtlesin siis, et see ongi see itaallaste bella figura, kus kõige tähtsam on mulje jätmine. Seda kohtasime ka hiljem oma reisi jooksul.

Siin kandis on majad ilusad ja aiad korras. Aga kaks sammu mööda tänavat minnes on ikka koledal kombel prügi maha visatud. Prügi sorteerimine küll näiliselt toimub aga tegelikult on erinevat värvi konteinerid ikka suvalist prügi täis. Sellest oli täitsa kahju, et väljapool enda kodu ja aeda ei huvita heakord kedagi.

Väike kõrvalepõige keele osas – koolis õppisin 2 aastat itaalia keelt ja aru saan ma täitsa kenasti. Paraku õppisin ma hiljem hispaania keelt ja kui ma räägin, siis tuleb kogu aeg hispaania keel. Eks need keeled on muidugi sarnased aga endal on veidi imelik sellist itaalia-hispaania pudikeelt rääkida:) Samas mõned inimesed olen kuidagi ära petnud. Näiteks tuli Dolores mulle ükspäev ütlema, et kuule, sa räägid ju itaalia keelt ja oli isegi pettunud, kui ma ütlesin, et hispaania keel tuleb mul paremini välja. Üldiselt võib öelda, et väga peale itaalia keele midagi rääkida ei tahetud, nii võiks sinna kanti minnes vähemalt olulisemad sõnad ja väljendid ära õppida.

Kui lõuna ajal tegime ujumise Aadria meres, siis õhtul läksime suuremasse koduranda Joonia mere ääres. Mõlemad mered olid mõnusad 🙂

IMAG2332

Õhtul sõitsime Leporano keskusse ja turnisime mänguväljakul, et aega parajaks teha ja oma pizza kätte saada. Nimelt ei anna keegi seal sulle õhtusööki enne kella seitset, mõnes kohas võib ka kella kuuest midagi juba saada aga enamasti siiski seitsme-kaheksa paiku on lootust midagi hamba alla saada. Pizzameister oli muidugi vaatamisväärsus omaette, selline stiilne itaalia vanahärra. Kui ahi oli kuum, käis pizzategu juba kiiresti.